NOTÍCIES

Coneix a Oriol Colominas, community manager d'Estrella Damm!

Categoria
Coneix a Oriol Colominas, community manager d’Estrella Damm!
Publicat per: Redacció Preparats.cat

Era l'any 2009 i des d'aquell estiu que Formentera és el destí somiat per viure unes vacances de pel·lícula. És impossible oblidar una campanya publicitària tan icònica com la del primer anunci #Mediterràniament d'Estrella Damm, oi? Avui coneixem a Oriol Colominas, responsable de la comunicació digital d'aquesta coneguda marca de cerveses catalana. Amb les carreres de Ciències Polítiques i Periodisme i un Postgrau en xarxes socials sota el braç, va decidir deixar la redacció del Mundo Deportivo per portar les xarxes d'Estrella Damm. Nosaltres el vam entrevistar durant l'E-week, la setmana digital de Vic.

Fa res que la marca ha anunciat que aquest estiu estrenaran un curtmetratge rodat per Alejandro Amenábar (sí, el de Regression!) i protagonitzat per Dakota Johnson (sí, la de 50 sombres d'en Grey!). Les notícies i esdeveniments d'aquesta importància només es poden comunicar amb una gran capacitat de "saber explicar coses", és a dir, de l'storytelling. I com? Ens ho explica l'Oriol!

 

"Totes les carreres de comunicació tracten d'explicar coses, el que compta és que sàpigues fer-ho bé"

"Trobo molt a faltar la universitat. Ara que tinc estalvis hi tornaria, m'asseuria a tres o quatre classes al dia, pel plaer d'escoltar "

 

1. Com és el teu dia a dia al departament de Màrqueting d'una empresa tan important com Estrella Damm? Està molt lligat a veure i escoltar què passa a les xarxes socials. Hem de pensar què farem, com ho farem i desenvolupar-ho cada dia, segons amb quin esdeveniment treballem. Si s’han d’encarregar gràfiques, fotografies, com enfoquem un tema a l’hora d’explicar-lo, si invertim o no en publicitat…

2. Com creus que evolucionarà el perfil del Community Manager? Per les marques, les xarxes no són més que un altre canal de comunicació, amb la diferència que la gent et pot contestar i que els costos són molt més baixos. Anunciar-te a la televisió té un cost; a Youtube no sempre i, a més, la gent pot deixar comentaris als teus vídeos. Fa temps que es diu que anem encaminats cap a xarxes socials més especialitzades però fa més de cinc anys que Facebook, Twitter, Instagram i Youtube segueixen creixent en volum d’usuaris.

3. Què recomanaries a un/a alumne/a que vol estudiar un grau de Màrqueting o de Comunicació? Publicitat, Periodisme, Màrqueting, Comunicació Audiovisual... Totes aquestes carreres tracten d’explicar coses i el que importa és que sàpigues fer-ho bé, tant si és explicar lo bona que està una cervesa com la roda de premsa del President de la Generalitat.

4. Primer vas estudiar Ciències Polítiques i Periodisme. Com vas fer el salt al món les xarxes socials? Sempre havia volgut estudiar periodisme però al batxillerat em van interessar molt l’economia, la filosofia i la història i vaig decidir optar per la carrera de polítiques. Vaig començar la carrera tenint molt clar que no seria l’únic que estudiaria. Després de fer la segona carrera, vaig entrar al món laboral com a periodista en esports, cultura i política. Quan van aparèixer les xarxes socials, em vaig adonar que tenien cada cop més pes i vaig decidir estudiar un postgrau en Màrqueting Digital i xarxes socials. Això em va permetre portar les xarxes socials del Mundo Deportivo i, més tard, és Estrella Damm que em contacta per incorporar-me al seu departament de Màrqueting Digital. No m’ho vaig pensar gaire!

5. Com recordes la universitat? La trobo molt a faltar. Ara que tinc estalvis, no m’importaria tornar a fer un any de universitat. Aniria a una facultat d’història, de filosofia o de humanitats i m’asseuria a tres o quatre classes al dia. Aniria a classe pel plaer d’escoltar i del coneixement.

6. Quins són els ingredients de la teva formació que t'han ajudat a arribar fins aquí? Més enllà de que són uns estudis que et donen una visió global de tot el què passa, no ha sigut per Ciències Polítiques. Ha sigut més per Periodisme que he après a explicar bé les coses i a tenir un domini del llenguatge i de la capacitat de síntesi molt més elevat. Això és molt important a les xarxes socials.

7. Creus que has arribat a la feina desitjada? Mai s’hi arriba! M’agrada molt la feina que faig i l’empresa on estic, però la vida és molt llarga! Potser d’aquí deu anys estàs pensant una cosa completament diferent. Ja veurem, la vida dóna moltes coses!

Preparats, llestos... universitat!: tot el que et cal saber per anar a la Universitat. Si encara no ho has fet, registra't al web i no te'n perdràs ni una!

Comparteix això:

Registra’t

Podràs accedir a tots els continguts del nostre web i rebràs puntualment informació per correu electrònic segons els teus interessos.

Condicions generals
CAPTCHA
1 + 17 =
Resol aquest problema matemàtic simple i escriu el resultat. Ex. per 1+3, escriu 4.
Aquesta pregunta es fa per comprovar si vostè és o no una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.